2023. július 31., hétfő

Zene, avagy ihlet adó remekmű!

"A zene a hangok és a csend érzelmeket kiváltó elrendezése, létezésének lényege az idő."

A zene a hangok tudatosan elrendezett folyamata. Egy művészi kifejezési forma. Minden hang, melyet hallasz, lehet zene. Az eső kopogása, a tücsök ciripelése, a billentyűk kattanása... nem csak egy dal, egy zene szám számít annak. A zene egy igazán jó találmány? Vagy hogyan is mondjam. Maga a zene nem utasít cselekvésre, de különböző érzelmeket vált ki bennünk. Szomorúság, öröm, bánat, düh, vidámság... Ezek adottak a hangulatunktól függően elindított zene számtól. Mármint én, ha szomorú vagyok és egy olyan számot hallok, ami szomorúan hat vagy igen megható, akkor könnybe lábad a szemem, amint arra gondolok, mért is vagyok szomorú. Ha dühös vagyok, akkor keményebb hangvételű dalokat / számokat hallgatok. Íráskor nagyon sok ihletet tud adni egy-egy szám. Anélkül unalmas lenne írni és nem is igen menne. Mindig kell valamit hallgatnom. Míg nincs benne beszéd, addig oda tuzdok koncentrálni arra, mit is írok. A zene sok inspirációt képes adni. Biztos sokan mások is nyernek belőle ihletet...

Darwin szerint az állatvilágból ered. A madarak füttye. Különböző hangmagasságok, motivikus ismétlődésekkel, ritmusos elrendezettséggel fütyülnek. Büchner szerint a zene a közösen elvégzett munka. A munka üteme biztosítva legyen. A fáradtságok ellensúlyozzák, így munkadalok születtek. Ma is vannak dalok a primitív népnek... Na, de nem akarok nagyon belemenni a történetébe. Rengeteg féle zene van. Én kifejezetten a rockot szeretem, de ez attól függ, hogy mit szeretnék írni. Úgy mindegyiket szívesen meghallgatok, kivétel a kemény rockot és a heavy metalt. Azokból már nem. Na meg disco és a magyar zenék sem igen jönnek be. Sok kedvenc számom van, melyeket napi szinten meghallgatok. Ihletet adnak, mely számomra igen pozitív. Kikapcsolnak és megnyugtatnak. Csak felveszem a fejhallgatót vagy bedugom a fülembe a fül hallgatót és nyomom  is fel a hangerőt. Úgy a legjobb. :) Zene nélkül szürke lenne az élet. Az adja a színt, a ritmust és jókedvet biztosít...

Sok jó énekes van, kik remek hangjukkal szolgáltatják nekünk a különböző dalokat. A zeneszövegek többnyire igen érdekesek, a szövegük fülbemászó, Egyes számok pedig igencsak bosszantóak tudnak lenni, mikor a fejünkbe szökve éneklésre késztetnek. Főleg a magyar számok... Igen, én is szoktam mondjuk népdalokat énekelni, mikor meghallom.^^" Van, hogy a gyerekekkel együtt énekeljük. Néha még magyar nóta is kicsúszik a számból. He, he... Anyukám kifejezetten szereti őket és hangosan tudja énekelni. Zeng tőle a ház, ha nálunk van és persze jó hangosan hallgatja...

Kedvenc számamim, melyeket mostanában mindig meghallgatok:

  • Let It Go (with Lø Spirit)
  • Lø Spirit - Good Enough
  • Said The Sky - Walk Me Home
  • Vertical Horizon  - Everything You Want 
  • ILLENIUM - Back To You
  • Jaymes Young - Moondust
  • Lauv - Steal the show

Továbbá a "Puszi, Kitty!" sorozat megnézése óta rákaptam a Koreai dalokra. 😄 Egyszerűen nagyon megszerettem őket: 

  • CHUNG HA - Killing Me
  • IU - Celebrity
  • Dreamcatcher - BOCA
  • TWICE - I can't stop me
  • JEON SOMI - XOXO

Sok féle hangszer van, mely képes zenét varázsolni a mindennapjainkba: dob, hegedű, gitár, zongora, cselló, nagybőgő, cintányér... Mindenkinek meg van a maga kedvenc hangszere, melyet mindegyiknél jobban szeret hallgatni. A zene feldobja még a filmeket, meséket és a sorozatokat is. Anélkül kicsit unalmas lenne. Túl csendes, ha csak a szereplők párbeszédjeit hallhatnánk. A gyerekek figyelmét is jobban leköti, főleg, ha ismert dal szól, amit utána vígan énekel vagy nevet rajta, mert tetszik neki... Én pl. többségében mindig zenét hallgatok. Takarításkor, mosogatáskor, sütés és főzéskor... sőt, még alváskor is. Az eső hangjára alszom el, melyet lágy zongoraszó követ. Máskülönben nagyon nehezen tudok elaludni. Néha még ezzel is csak forgolódok. Persze ez legtöbbször akkor van, ha valami nagyon zavar vagy aggaszt... Edzéskor, futáskor is igen jól esik egy kis zenehallgatás. Az edzésem alatt is zenére edzettem, így ez nem újdonság... Egyszóval mindig, mindenkor képes vagyok zenét hallgatni és anélkül nem is igen megy jól az itthoni munka. Palacsinta sütéskor való táncolás, éneklés... Igazán jó móka tud lenni.^^ 

Imádom a zenét! 💗🎵

2 megjegyzés:

  1. Jó volt olvasni ezt a bejegyzésedet is ^^ Te is szereted, imádod a zenét *o* Én is, képes vagyok egy nap alatt többször is meghallgatni ugyanazt a számot, de legalább feldob és tudok is táncolni is közben X'D Hulahoppozásom mellett kifejezetten jól jött a fejhallgatóm és így nem unatkozom. Palacsinta közbe is szoktam hallgatni, illetve táncolni is mellette, ugyanez igaz mikor gofrit sütők :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csak a zenével vagyok el. Csendben nagyon unalmas a házimunka, a főzés és a sütés. Fürdéskor is nagyon jó zenét hallgatni.^^

      Törlés