2023. április 30., vasárnap

Tavasz, a természet ébredése!

Ha már jelenleg is tavaszi hónapot írunk, akkor mért ne lehetne eme hónap utolsó bejegyzése pont róla? Gondoltam megosztom a véleményemet, hogy én mennyire szeretem ezt az évszakot, mi a véleményem róla. Pozitív és negatív gondolatok...

Tavasz! Az az időszak, mely márciustól egészen májusig tart. A természet lassan ébredezni kezd. A fák rügyezni kezdenek, lassan újra hajat növesztenek, hogy jelezzék ébredésüket. A virágok elkezdenek lassan felébredni és újra kinyílnak, hogy megmutassák szebbnél-szebb ruháikat. A talaj életre kél. Ahogy a nap sugaraival felmelegíti az időt, a bogarak és az állatok éledeznek. Minden, mely a téli időszak alatt kopárrá és teljesen vagy részben kopasszá lett, most életre kél és szemet gyönyörködtető módon tárul elénk! 

Tavasszal még nem kel fel minden virág. Csak pár, majd nyáron követi sorba a többi: hóvirág, nárcisz, aranyvessző, jácint, gyermekláncfű, százszorszép, liliomfa, csillagvirág, kökörcsin, csüngő barka, árvácska, ibolya, krókusz... Ezek, mind tavasz első 2 hónapjában nyílnak ki. Őket követi a fürtös gyöngyike, tulipán, orgona, gyöngyvirág... és még sorolhatnám. Nagyon sok, szép virág megtalálható a természetben és a kertjeinkben, az utcákon. Mi mindig szoktunk szedni. Legtöbbször gyermekláncfüvet és százszorszépet. Azokból rengeteg van, ahogy megyünk az utcában... A kislányom imádja elfűjni a pitypangot, mikor fujókává alakul... A sok virággal együtt a méhek is felébrednek és szorgosan porozzák be őket. Zümmögésüktől hangos az udvar. Persze velük együtt a legyek is felélénkülnek, beröppenve a házba, hogy idegesítsenek bennünket. Még persze erőtlenek és ahogy melegszik az idő, úgy élénkülnek fel. Én személy szerint a darazsakat utálom a legjobban a legyek mellett. Folyton bejutnak a házba, elég hozzá egy aprócska rés... Igazán idegesítőek tudnak lenni. 

A tavasz a kedvenc évszakom. Hogy mért? Maga a látvány az, mely legjobban tetszik. Mikor minden színes, virágokba borult és a hőmérséklet is elfogadható. Na és a virágok pompázatos illata! Bár nem tökéletes, mivel sokszor esik az eső. Olyankor kissé belassulok és olyan leszek, mint egy macska. A kedvem sem viruló, inkább nyomott. Persze ezzel sokan mások is így vannak... Mindig is a tavasz volt a kedvenc évszakom. Minden évszaknak meg van a maga bája. Egy olyan dolog, mely széppé teszi őket. Hisz mindegyik különböző és más-más dolgot tehetsz meg benne. Más dolgokat látsz, tapasztalsz és érzel. Én a tavaszt napsütésesen, virágokkal telinek és madrácsicsergéstől hangosan szeretem. Feltölt, mikor kinyitom az ablakot és edzés közben hallhatom a madarak énekét. Ebbe sokszor beletársul a szomszéd fűnyírása, a traktor hangja és a kutyák ugatása... 

Viszont amellett, hogy szeretem vannak olyan dolgok, amiket nem bírok eme évszakban. Például, mikor tüzelnek az állataink. A kutyánkhoz nem jön be másik kóbor kutya, viszont a macskákhoz... Két nőstény cicánk van. Egyik még nem ivarérett, még 1 éves sincsen. De a másik... Ő már 3 éves lesz a nyáron és igencsak bevonzza a sok-sok bak macska figyelmét. Utálom, mikor 3-4 idegen fiúcica is bejön és ingerlik ezzel a kutyát. Nagyon idegesítő tud lenni. Sajna még nincsenek ivartalanítva, de ettől eltekintve is jönnének be a bak macskák. Hisz, ha a nőstény tüzel, ott biza hemzsegni fognak az udvarlók. Ez évente 2x történik meg. Sajnos... Tudom, nekik is jár a nemi élet, de ezt tegyék a szomszédban.^^" A másik, melyet nem szeretek, mikor több napig esik. Mint, ősszel. Lehangol. Ezt fentebb már említettem...

Tavasz én úgy szeretlek, amilyen vagy! Virágba borultan, napsütésben úszva! Nem vagyok tavaszi lány, téli hónapban születtem, a tél közepén ráadásul. Még is jobban feltölt egy tavaszias nap. Szerintem a legszebb évszak az egész évben! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése