2023. július 22., szombat

Recept: Egyszerű Muffin

Ez a muffin recept nekem nagyon bejött. Mindig ezt használom. Próbáltam egy másik receptet, de az nem igen jöttek be. Nehezebben jött ki a papírból és a tészta állaga sem volt olyan finom. Mindig ezzel a recepttel készítem el. Mindig variálok vele, ha kell. Lehet csokis, gyümölcsös, diós vagy más... Könnyű variálni mit-hogyan szeretnél. Ha pl. vaniliásan, akkor tehetsz bele vanilia aromát a tésztájába is vagy ételfestéket, ha színesen szeretnéd... A gyerekek imádják. :) 

Hozzávalók:

Tészta:

  • 25 dkg liszt
  • 0.5 tk só
  • 3 tk sütőpor
  • 2.5 dl tej
  • 1 db tojás
  • 10 dkg cukor
  • 0.6 dl olaj

Elkészítés: 

Előmelegítjük a sütőt. Egyik tálba mérjük ki a cukrot, a tojást és a tejet. Ehhez adjuk hozzá az olajat. Egy másik tálba mérjük ki a lisztet és a sütőport (ha csokisan akarjuk, akkor kakaó port is hozzá keverjük). A nedves hozzávalókhoz adjuk hozzá a száraz alapanyagokat, majd jól keverjük őket össze. Nem baj, ha csomós marad sütéskor kiegyenlítődik a tészta. Kivajazzuk a muffinsütő tetejét, hogy majd könnyen ki tudjuk szedni a muffinkékat. Beletesszük a muffin papírokat. A tésztát belekanalazzuk a fomákba. Egy evőkanállal kb. 3x adjunk bele. Én 2-3 kanállal tettem bele és 12 muffin ki is jött. A lényeg, hogy egyenletesen osszuk szét a formákba a tésztát, de persze nem muszáj. Sütőbe tesszük, és kb. 20 perc alatt megsül. Ha kész, kivesszük, és hagyjuk kihűlni. 

Krém: 

  • 11 dkg vaj
  • 25-35 dkg porcukor
  • 1/2 dl tej
  • 1 ek vanília aroma

A tejjel csínján bántam, mert kissé folyékonnyá lett. A lényeg, hogy jó krémesre kell felverni a vajat. Addig verjük, míg kifehéredik, majd hozzáadjuk a porcukor felét, a tejet és a vaniliaaromát míg megfelelő állagú nem lesz a krém. Annyi porcukrot adagolunk még hozzá, míg teljesen jó nem lesz. Csillagcsöves nyomózsákba rakjuk, majd a kihűlt muffinokra nyomjuk. :) Ezt a krémet én még variáltam azzal, hogy kakaó port tettem bele. 

  • Sütési hőfok: 200°
  • Sütési idő: 20-25 perc

Jó étvágyat hozzá! 

2 megjegyzés:

  1. Köszi a receptet, kifogom próbálni! ^^ Nekem is volt egy sima egyszerű muffin recept, de már nem tudom hová tettem ^^"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jó! Én csak ebből készítem a muffinokat.^^

      Törlés