2023. május 26., péntek

Recept: Fahéjas Csiga


Barátnőm kérésére egy receptes bejegyzéssel jöttem! Amelyik recept nagyon bejön nekem, szívesen osztom meg, hogy másoknak is kedvet adjak az elkészítésükhöz.^^

Már párszor elkészítettem ezt a fahéjas csiga receptet és isteni finom lett! Youtue-on néztem és írtam le eme receptet BebePiskóta csatornájáról. Szép puha és nagyon guszta mikor elkészül. Nálunk seperc alatt elkapkodja a család. Nem is lehet félre tenni, olyan gyorsan felfaljuk azt a 2 tepsit, ami kijön ebből a tésztamennyiségből. :P 

Hozzávalók:

Tészta:

  • 55 dkg finomliszt
  • 10 dkg kristálycukor
  • 10 dkg vaj
  • 2 db tojás
  • 2,5 dl tej
  • 1 cs. instant (7 gramm) vagy 2,5 dkg friss élesztő
  • 1 cs. vaníliás cukor

Töltelék:

  • 15 dkg cukor
  • 7 dkg vaj
  • 2 tk fahéj

Máz:

  • 2 ek Mascarpone
  • 3 ek tej
  • 3 ek porcukor
  • 5 dkg fehércsoki
  • 1 csepp vanília paszta

Elkészítése:

Elsőnek futtatni kell az élesztőt. A kimért tejet kicsit meglangyosítjuk, majd hozzá adjuk az élesztőt és egy vagy 2 kávéskanálnyi cukrot. Félretesszük úgy 10 percre, míg szépen felfut. A száraz hozzávalókat egy tálba tesszük és kicsit összekeverjük, majd a nedves hozzávalókat hozzá adjuk. Dagasztó gépben szépen tésztává dagasztjuk. Mikor elkészült 1 órára meleg helyen hagyjuk kelni...

Miután megkelt a tészta, gyúrjuk át lisztezett felületen és kb. 1 cm vastagságúra kell téglalap alakúra kinyújtani. Az olvasztott vajjal menjük meg, majd egyenletesen szórjuk rá a fahéjas cukrot. Enyhén szorosan csavarjuk fel egyenlő vastagon, majd kb. 3 cm-es darabokra vágjuk szét. Kivajazott tepsire helyezzük rá, majd 30 percig meleg helyre téve még hagyjuk kelni. Előmelegített sütőben 20-25 percig süssük. Akkor jó, ha szép aranybarna az alja. Miután megsült, még forrón kenjük rá a mascarpone krémet.

Marscarpone krém:

A marscarponet és a vanília pasztát kererjük ki a porcukorral, majd öntsük hozzá a fehércsokit és keverjük át vele. 

  • Sütési hőfok: 175°
  • Sütési idő: 20-25 perc

Én marscarpone krém nélkül készítettem el, porcukorral meghintve, de úgy is nagyon finom volt. Tényleg nagyon jó recept, nekem bejött és nem is akarok másikkal készíteni. :) Legtöbbször így is a nosalty receptjeivel szoktam dolgozni, de néha jobb a mások által megosztott recept is.^^

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése