2023. július 19., szerda

Kocka vagy, ha játszol? Netes játékok, melyek órákra lekötnek!

Rengeteg gamer van a nagyvilágban. Többnyire kockáknak hívják őket az emberek. Sokan le is nézik őket, amiatt, amit szeretnek. Pedig nem szép dolgok. Van, ki sokat játszik, az már nem egészséges, hisz a külvilággal való kommunikáció fontos az életben. Van, ki csak pár órát szán rá vagy épp a hétvégéjét... Kaland, akció, verekedős, logikai, stratégiai, horror, misztikus... mindenféle játék van. A világ, a számítástechnika, a technológia folyamatosan fejlődik. Egyre élethűbb játékokat képesek létre hozni a fejlesztők: Death Stranding, Detroit... ezek a kedvenceim, de van sok más is, mint pl. Dark Pictures, Resident Evil, The Last of Us, The Quarry, Dyling Light, The Evil Within... és még sorolhatnám. Szebbnél-szebb grafika, ijesztőbb jumpscare, élethűbb karakterek, látványosabb effektek... A fejlődés határtalan!

Death Stranding

Gamernek lenni nem szégyen. Sokan épp ebből élnek meg, hogy élő adásban játszanak, ezzel ezrek figyelmét felkeltik. Vagy éppenséggel milliókét. Igenis meg lehet élni belőle, ha kellő időt és energiát belefordítasz. Könnyen lehet a hobbidból, igazi kihívás, melyet már nevezhetsz munkának is. Az elején nem lehet vele olyan jól keresni, hisz ki kell alakítani egy követőtábort és azok figyelmét fenntartani. Vannak streamerek és youtuberek, kik nap mint nap tartalmakat gyártanak a közösségnek.

Én is gamer vagyok. Nem profi szinten nyomom, inkább úgy félig-meddig. Már kevesebb időt szánok az online játékokra, mint régen. Az idő telik és egyre jobban kiöregedtem belőle, más dolgok kötöttek le. Igen csekély szabadidővel rendelkezem. Persze vannak olyan napok, mikor szünetet tartok és fele házimunka, fele szórakozás vagy épp pihenés. Viszont régen, még az anyaság előtt sokat játszottam online játékokkal: Shaiya, Tera... Illetve PC játékokkal is: The Sims, Mario, Tomb Raider... Kifejezetten a kalandjátékokat szeretem. Azokat részesítem előnyben. Illetve a logikai és az ügyességi játékok, melyek lekötnek, bár azokkal sokszor meggyűlt a bajom már...

Hell Blade: Senua's Sacrifice

Az Online játékokban az a jó, hogy megismerhetsz új embereket, barátokat szerezhetsz. Egy szuper kis csapatot alakíthatsz ki, ha mindegyik ember, kit megismertél egységesen szereti azt, amivel játszotok. Beszélgettek, mialatt ellenségeket győztök le, küldetéseket teljesítetek és alapítotok egy közös klánt, hogy azt bővítve minél többen lehessetek. Persze az sem tart örökké. Tapasztalatból mondom, hogy egy pár évig minden szuper, de ahogy mások úgy te is egyre jobban megunod a játékot és kimaradoznak napok, mikor nincs kedved felmenni. Elkerülitek egymást, majd véget is vettek a játéknak azzal, hogy nem léptek fel többet. Az ilyen barátságok hamar véget tudnak szakadni. Bár, ha személyesen is találkozgattok, akkor tartósabb is lehet. Na, ebből viszont nincs tapasztalatom. Messze laktam mindig az online barátaimtól. Városok vagy épp országok választottak el egymástól... Mikor tanuló vagy az iskolát kell előnyben részesítened és persze a tanulás a legfontosabb. Az online játékoknak nincs pause gombja, mellyel megállítod, míg mondjuk elmész enni vagy fürdeni. Persze szünetet tudsz benne tartani, de nagy akció közben nem állíthatod meg. Több időt vesz el, mint más PC játékok. Nagyon rég nem is játszottam velük. Nincs is már kivel, így elengedtem a dolgot, hogy visszatérjek hozzájuk... Már egyre több és több ilyen fajta játékok jöttek ki, melyek akkor még nem voltak, mikor én tinédzser voltam. Vannak nagyon szépek, viszont olykor a látvány csal. Már nincs az az isten, hogy bármelyikkel játsszak. Max másokat néznék, ahogy játszanak...

Az online játékok mellett ott vannak a telefonos applikációk is. Azókból főként az olyanokat szerettem, amikbe ki kellett logikázni hogyan üsd ki a megfelelő színeket bizonyos lépés számokkal. Na meg a stylelistos játékok is tetszenek. Abból, amivel néha játszok az a Project Makeover. Illetve, mikor széppé kell tenni a házat, My Story. Néha szoktam csak velük játszani. Mikor lustizok vagy épp olyan helyen vagyok, ahol a net igencsak rossz hiába van mobilnet...

Shadow of the Tomb Raider
Gamernek lenni jó! A kaland játékokban karaktereddel átélheted azt az élményt, melybe ő maga csöppen. Akció, izgalom és sok-sok ellenség. Gyönyörű helyszínek és látványos tájak. Én nem egyszer néztem ámulattal egy-egy tájra, mely elém tárult. Shadow of the Tomb Raider, Horizon Zero Dawn... Mindkettő nagyon szép tájakkal van tele, sok képernyőfotót lehet készíteni magunknak. Érdemes. :) Ügyességed növelheted a játékokban, a logikádat fejlesztheted... Nem kell megszólni azt, ki gamer. Ugyan olyan, mint bárki más, csak épp jobban szeret elkülönülni a való világtól és többet elmélyülni a virtuális világba!

2 megjegyzés:

  1. Én mai napig imádok, szeretek játszani, persze ha időm is engedi. :D Mostanában a The Sims az ami ideig leköt, majd megint hosszú ideig hozzá sem nyúlok-mint most sem...- De amobilos játékokkal egész jól el tudok lenni, kivéve amikor nem. ^^" Én ritkán nézzek youtubereket akik játszanak, mert ez annyira engem nem köt le, de senkit sem nézzek le azért, mert neki ez a hobbija. :) Párom is szeret játszani ^^ Nagyon jó poszt lett, csak így tovább!

    UI: Ha van kedved, a bejegyzéseidet megoszthatnád a Bloggerközösség csoportban, még ha a messengeres csoportba nem is lépsz be, de szerintem nagyon jókat írsz, megoszthatnád ott is. ^^

    VálaszTörlés
  2. Kis kocka vagy te is!^^ A Sims egy igen sok órát igénylő játék és be tud szippantani. Mire észbe kapsz, huss... 6 órája előtte ülsz. Tapasztalat!^^" Hidd el vannak nagyon szórakoztató youtuberek, kiken majd szét röhögöm az agyam. Olykor a kedvemet is képesek feldobni. Na meg játszanak pl. olyan horror játékokkal, melyeknek a storija izgi és én nem merném megcsinálni.^^" A netes vagy PC játékok nagyon jók kis kikapcsolódásnak. :3

    Öhm... Majd meglássuk. Én nem vagyok már híve annak, hogy máshol posztolgatok. Régen még próbálkoztam ezzel kisebb-nagyobb sikerrel.^^" Viszont gondolkoztam azon, hogy instámra én is megosztom egy-egy posztban eme bejegyzéseimet. Hátha jobban felnéznek majd azok, kiket érdekel. :)

    VálaszTörlés