2023. szeptember 30., szombat

Ősz, eső, lehulló falevelek...

Az őszt, mint évszakot nem igen szeretem. Viszont meg van a maga bája. A fák színesbe borulnak, mielőtt lehullajtanák leveleiket. Ilyenkor sok szép színes levelet lehet összegyűjteni. Sárga, barna, narancs, piros... Gesztenyét és makkot lehet szedni. Ezekből pedig különféle alkotásokat lehet készíteni. Az óvodákban szeretnek belőle alkotni a gyerekek. Gesztenye állatokat és embereket csinálnak. A levelekből képeket alkotnak. Nagyon jó kis mulatság. :)

Szeretem az őszt, meg nem is. Ilyenkor már nincs túl meleg. Fel kell venni kabátot is, hisz a reggelek egyre hidegebbé vállnak. Nedves lesz a fű, míg a nap fel nem szárítja azt melegen ható sugaraival. Ráadásul eme évszak igencsak esős. Sok eső tud esni, lehangoltabbá válik az ember. Álmossá, akár a cicák. Belassul minden. Ráadásul, aki fázós, mint ahogy én is, még egy dologért nem szereti az őszi időt. A forró tea elszüpürtyülése igencsak jól esik eme hideg időben. Persze nem szeptemberben. Hisz az még igencsak változékony, reggel hideg viszont ahogy telik az idő, egyre melegebb és délutánra már neki is lehet vetkőzni. Majd október közepe fele, mikor be kell gyújtani fogjuk élvezni a forró italok elfogyasztását. Ősszel a bacik felélénkülnek, sokféle járvány dönti le lábaikról az embereket. Az oviban és iskolában sorra dőlnek ki a gyerekek influenza vagy enyhe megfázás miatt. Ahogy közeledünk a télhez, egyre hidegebbé válik az idő...

Szeretem nézni ősszel és persze tavasszal is az esőt. Ahogy kopog az ablakon. Főleg este. Mindig arra alszom el, így igencsak megszerettem. Az enyhe dörgés kíséretében jó hangzása van. Persze csak akkor, mikor nem kell kimozdulnom. Sokszor eláztam már. Éreztem milyen hideg tud lenni ősszel az eső, a zivatar vagy épp egy erősebb vihar. Nem volt túl kellemes. Mikor gyerekként csurom vizes lettem, mindig belementem az összes pocsolyába, mire haza nem értem. Csak úgy csavarni lehetett a ruhámból és a cipőmből is a vizet. Egyből egy jó forró fürdőt vettem, hogy ne fázzak meg. Eléggé hamar fel tudok fázni, így lényegében egész évben zokniban vagyok. Jó fehér szokott maradni a lábfejem, bokától lefele.^^" 

Az ősz is egy szép évszak. Színes, ködös, nedves és hideg. Egyre hidegebbé, szelesebbé és csapadékosabbá váló időszaka az évnek. Nem irigylem azokat a dolgozó embereket, kik eme időjárásban terepen dolgoznak. Pl. postásokat és a futárokat. Nekik nincs megállás, menni kell. Ha süt a nap, ha fúj a szél, ha esik az eső és dörög az ég. Menni és tenni, amit kell hisz abból kapják a fizetésüket. A nappalok rövidülnek, míg az éjszakák egyre hosszabbakká vállnak. Mikor reggel, azaz hajnalban fel szoktam kelni, igencsak korom sötét van. Mire azonban a gyerekek suliba mennek, már világos az idő...

Az ősz egy bekuckózós időszak. Ilyenkor a kis gamerek biztos a jó meleg pulcsiban vagy pléd alá bebújva játszanak. A szerelmes párok is összebújva nézhetik kedvenc filmjüket vagy épp sorozatozhatnak. Egymáson fekve, melegítve a másikat. Nyáron ez nem volt épp kellemes, mert izzadtunk mint a ló. De most... Jöhet az összebújás, az esténként lévő betakarózás és a meleg fürdőzések.^^ Kis romantikus évszak. Ilyenkor érdemes jó sok könyvet kiolvasni, hisz, ki jobban szeret bent lenni azok biztos szeretik eme időszakot. Jobb, kint mint bent! Egyedül a halloweent ünnepeljük ősszel, nincs más ünnep melyet szeretnek is az emberek. Őszi dekor mindenhol. Pocsolyák, falevelekkel díszített utak... Az évszak, melynél ideje előkeresni a már tavasszal elpakolt, melegebb ruhadarabokat! Az ősznek is meg van a maga előnye és hátránya, de ettől még szerethető évszak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése