2023. november 28., kedd

Kedvenc ételeim: pizza, hamburger, gyros

Sokféle olyan étel van, mely a kedvencem. Ahogy egyre több féltét kóstoltam meg, kibővült a számuk. Azonban egy mindig is a fő kedvencem volt. Most csak 3 olyan ételt emelek ki, mely a nagy kedvenceim közé tartoznak. Édesszájúként jobban az édességek azok, melyek legjobban el szokták nyerni a tetszésemet, azonban nem lehet folyton csak azt enni. A sós ételekből rengeteg íny csiklandó van, melyeknek a töredékét volt szerencsém megkóstolni. Pedig a lista igen hosszú mik is azok, amiket szívesen megkóstolnék, de egyenlőre erre nem jutott és lehet nem is fog alkalmam nyílni. Azért nem hamarkodom el eme dolgot, de egyenlőre ezt gondolom...

1. Pizza: sonkás-kukoricás-szalámis, tengergyümölcse, bolognai 

Ez a három íz, mely a legnagyobb kedvenceim közé tartoznak. Mindenféle pizzát szívesen megkóstolok, csak gomba, ananász és csípős paprika ne legyen rajta. Illetve van olyan, melyre barackot tesznek. Itt a faluban a "Polgármester kedvence" nevű pizzán van is barack. Fújj! Köszönöm, de kihagyom a lehetőséget, hogy pizzán megkóstoljam a több más feltét mellett, ami mind sós. A pizza pontos feltétei: tejföl, sonka, őszibarack, füstölt sajt. Sosem rendeltünk még belőle, hogy megkóstoljuk milyen is együtt az ízük. Szerintem nem is fogunk. Egyébként az egyik legdrágább pizza itt a panzióban... Legtöbbször, ha tehetem tenger gyümölcséset kérek. Szerintem nagyon finom, bár nem mindenkinek jön be. Pedig nincs benne semmi extra. Olyan csirke ízre emlékeztetnek a polipok rajta. A húsimádó pizza a sok-sok húsos feltéttel, illetve a bolognai pizza. Nagyon imádom őket és degeszre szoktam enni magam belőle, ha rendelünk. Annyira sokat nem szoktam tudni megenni belőle. 2-3 szeletet max. Ez függ attól, hogy mennyire vagyok éhes..

A pizza gyerek koromtól mindig is a nagy kedvencem volt. Házilag elkészítve, isteni finom, laktató. A gyerekek imádják és hamar el is szokott fogyni. Az a jó ebben az ételben, hogy bármit tehetsz rá. A feltéteket bárhogyan összeállíthatod, ahogy csak szeretnéd. Isteni finom étel! Nápolyban született, Olaszországban. Körbe járta a világot! A régen "lapos kenyérnek" nevezték, majd képsőbb kapta a "pizza" elnevezést!  

2. Hamburger: Csirkés 

Sokféle hamburgert megkóstoltam már. Nem csak a Burger King és a McDonald's féle hambikat, hanem mást is, melyek a nagyvárosban nyíltak. Gyerek koromban, mikor anyukám elvitt bennünket hambizni a Mc'Donald's-ba (akkor még csak az volt a városban) sosem bírtam megenni azt a kis sajtburgert, amit a menühöz adtak. Kifogott rajtam. Ma már simán befalom gond nélkül (legalábbis a kis hambit). A sültkrumplit megettem ott helyben, de a hambit mindig hazavittem és csak később fogyasztottam el. Öcsém bezzeg befalta az egész menüt, úgy ahogy volt. A hamburgerből a csirke húsból készültek a kedvenceim. Megeszem a marhahúsosakat is, de a csirke mindig is az első helyen állt nálam. 

3. Gyros 

Eme ételt csak akkor tudtam micsoda, mikor az unoka húgom 10+ évesen elmondta. Addig csak néztem mi ez a név, milyen kaja lehet. "Gyros"-nak olvastam "Giros" helyett. Mikor elsőnek megkóstoltam, egyből kedvencemmé lett. Pitában vagy tálban fogyasztva egyaránt nagyon szeretem. Ha strandra megyünk, mindig azt szoktunk enni a gyerekekkel. Házilag még sosem készítettem el, de tervben van. 

Ez a három étel, mely kiemelkedő kedvenceim között! Bármikor, simán meg tudnék belőlük enni egy nagy adaggal. Mindegyik gyors étel, de ettől eltekintve imádom őket és sosem vonnám meg tőle a testem, hogy egyiküket elfogyassza! Amúgy sem vagyok az az elhízós fajta, így meg sem kottyan, ha havi pár alkalommal megeszek belőle egyet. Nem is szoktam sűrűn enni, csak igen ritkán. Már gyorsétterembe sem járunk annyit, mint annak idején, mikor még a fővárosban éltünk. Mindegyik igen íny csiklandó tud lenni, de jobb, ha mértéket tartunk fogyasztásuk felett! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése