2022. december 26., hétfő

Karácsony

 
Egy ünnep, mely egyszer van egy évben. Ilyenkor sokaknál összegyűlik a család apraja-nagyja. Ajándékozás és jó sok étel kerül az asztalra. Húsleves, sült és rántotthús krumplipürével, húsos káposzta és a franciasaláta... Bejgli, mézeskrémes, hókocka és a kihagyhatatlan mézeskalács! 

Eme 3 napon mindenki bőségesen fogyaszthat finomabbnál-finomabb ételeket, ezzel gyarapítva súlyát. De ki az, ki ellen tudna állni. Olyan ember nincsen, hisz jól esik, ha legalább egyszer egy évben azt ehet, amit csak akar. Saját főzés vagy vendégségben fogyasztott ételek. Az oly s mindegy, a lényeg, hogy finomságokkal tömd meg a bendődet. Ne is fogd vissza magad! 

Nálunk hasonlóak szoktak lenni a karácsonyok. Idén első nap volt az ajándék osztás, másnap 25.én pedig vendégségbe mentünk. Harmadnap pedig anyós jött át, hogy velünk lehessen. Idén nem úgy alakult a karácsonyi készülődés, ahogy azt szerettem volna. Bakiztam, nem is egyszer. :/

Első nap, vagyis 24.én megcsináltuk a húsos káposztát. Nagyon finom lett, azzal nem is volt baj. Feltettük vele párhuzamosan a húslevest is. Az is nagyon gusztán nézett ki. Majd tálaláskor sikerült eltörnöm a levesestálat, így az összes lé a földön illetve a pulton oszlott szét. Nagyon rosszul esett, hogy ilyen nagyot hibáztam, de persze ez bárkivel előfordul. Én akkor nagyon mérges voltam magamra. :( Ezek mellett sütöttem mézeskalácsot, ami nagyon jól sikerült. Nem is volt vele semmi baj. Nem lettek túl vékonyak, így nem is égettem el egyet sem. :) Mellé elkészítettem a mézeskrémest, mely nem volt a legjobb. Nem nyerte el a tetszésemet, de a gyerekeknek ízlett. Jövőre nem ezzel a recepttel fogom csinálni...

Másnap, azaz 25.én pedig elmentünk vendégségbe az unokatesókhoz. Ott 3 lány gyermek van, így jól el tudtak játszani. Hasonló korúak a mijeinkkel. Játszottak, beszélgettek és ettek finomat. Tényleg finom volt a kaja, jól is laktunk. Mi is jól elbeszélgettünk, mely ritkán adatik meg. Megbeszéltük, hogy jövőre én fogok sütni rájuk. Majd meglátjuk. :P Nem voltunk olyan sokan. Volt 7 gyerek és 7 felnőtt. Tökéletes arányban voltunk...

Harmadnap, azaz 26.án pedig anyós jött el hozzánk. Nem volt sokáig, csak pár órát. Pihent itt is, beszélgettünk és megkínáltuk. Sülthúst és rántotthúst csináltunk, hozzá krumplipürét és francia salátát. Nagyon ízlett neki, mely jó érzés volt. Nem egyszer mondta, hogy nagyon finom lett.^^

A karácsony nálunk nem olyan, hogy mindenkinek ajándékozunk. Ilyenkor főként csak a gyerekek kapnak játékokat és ruhákat. Nem mindig azt, amit szeretnének, de mindig tetszik nekik, amit kapnak. Jó látni, ahogy bontogatják ki nagy örömmel az ajándékokat. Majd szerelik össze, ha az épp elemekből álló. Mint pl. a lego. Most főként azt kaptak. Nagyon örültek nekik. :)

Gyorsan elszállt a karácsony. Lassan vége az évnek. El se hiszem. Még mindig nem, hisz oly gyorsan eltelt. Ez az év nem olyan volt, amilyet szerettem volna, de remélem a következő jobb lesz. Bízom benne. Majd úgy is kiderül. Legyen sokkal jobb! :)

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Mindenkinek és Boldog Új évet! 😊🎁

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó volt olvasni a bejegyzésedet, még akkor is, hogy nagyooooon utólagosan olvasva. 😃 De bezzeg, ilyenkor van az embernek jobban karácsony hangulata. XD Na, nem baj. 😍 Ne bánkodj miatta ami történt, mert mindenkivel megesik❤️

    VálaszTörlés