2023. január 28., szombat

Sütés-főzés a konyhában!

 Nem mondom azt, hogy nagy szakács vagyok. Mindössze 5 éve vagyok a konyhában. Előtte más főzött rám. Gyerekként édesanyám, később pedig a nagyszülők. Persze volt, hogy besegítettem, de mivel nem volt jó, amit csinálok, így hamar elment a kedvem a főzés megismerésétől. Persze jegyeztem meg ezt-azt. A sütést pedig a szakmám által tanultam meg. Mit-hogyan keverjek össze, hogyan kell tortákat, édes és sós süteményeket készíteni, majd megsütni azokat. Igaz, maga a tanulás része az első évben egy nagy nulla volt. Nem is azt tanították, mely miatt a pék-cukrász szakmát választottuk. Igen, ez az én szakmám! 

Sütés: A pékségben és a cukrászdában  tanultakat használtam fel ahhoz, hogy a családomnak finomabbnál-finomabb süteményeket készítsek el. Igaz, volt mikor hibáztam. Összeesett vagy szétcsúszott maga a sütemény. Kiszáradt vagy csomós lett a krém. Szerintem a legjobbak is hibázhatnak. Azért ezalatt a pár év alatt sok mindent elkészítettem. Nem mindegyikkel voltam megelégedve. Nem nagyon kínálgattam családon kívül, amiket készítettem, de volt rá alkalom, mikor házi süteménnyel kedveskedtünk az iskolában. Ráadásul a nagylányom már adott a házi készítésű süteményemből, ami kifejezetten ízlett a barátainak. Folyton kéregették tőle, mikor azt vitt. 😄 A gyerekeim nagyon édesszájúak. Ha tehetnék, egész nap csak sütivel tömnék tele a pocijukat. 😄 Annyi süteményféle van, hogy meg sem bírnám számolni. Nem csak hazaiak, hanem ügye külföldön is rengeteg féle van. Még az 1%-át se mondhatom, hogy elkészítettem már. Melyeket elkészítettem: néger kocka, mézeskalács, mézeskrémes, bejgli, kókuszgolyó, kókusztekercs, sütőtökös süti, diós-mákos bögrés süti, piskóta fagyasztott gyümölccsel, gofri, palacsinta, kuglóf, fánk, zserbó, kekszes-pudingos süti, piskótatekercs, sima piskóta, torták... pogácsa, lángos, húsosbatyu... Hirtelen ezek jutottak az eszembe. 

Főzés: Ebben sem vagyok egy konyhatündér. Rontottam már el kaját. Lett a krumpli vagy a leves jó sóssá. Égett már le a rizs vagy a tarhonya. Lett már szenessé a fagyasztott krumpli... Volt nem egy "balesetem" kicsiny konyhámban. He, he... De még nem égettem le soha és nem is szándékozom. A családom nem szokott panaszkodni, hogy rossz lenne a főztöm. Mindig megeszik. Persze a gyerekek néha válogatósak és sokszor azt sem tudom mit főzzek, mely kielégíti a pocijukat. Mindegyikük más. Egyik nem szereti a répát, másik meg imádja. Vagy épp a hagyma az, melyet nem preferáljál vagy épp a főzelék, mely nem csúszik le a torkukon, hiába lett nagyon fincsi. Minél változatosabban főzök, annál jobb. Nem szabad leragadni egy bizonyos heti menüben, mert azzal csak megunják és nem hajlandók enni, én pedig nem szeretném kidobni. A kutya sem eszik meg mindent. 😗 Készítettem már télsztás, krumplis és rizses ételeket. Levesek: hús, paradicsom, tészta, borsó... Pörkölt, spagetti, makaróni, főzelék, rizseshús, máj, sült és rántotthús, vadas, rakottkáposzta, rakottkrumpli, pizza, hamburger... és még sorolhatnám. Ételekből sem készítettem még olyan sokat, de ha valamelyik megtetszik, igyekszem elkészíteni. Ezalatt az 5 év alatt sok mindent megtanultam. Kiváló konyhatündér nem leszek, de attól még igyekszem finomakat készíteni és elsajátítani a fortélyokat!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó volt ezt a bejegyzésedet is olvasni🥰❤️ Én sem vagyok egy konyhatündér🙈 De ami megtetszik recept akár főzni vagy sütni kell szívesen elkészítem/elkészítjük a párommal🥰 Ő sokkal jobban is fűszerezz, mint én. Gyakran a sütiket hagyja rám, mert abban én vagyok "profi" 😆 Én is azóta tudok és merek is jobban főzéskézni, mióta nem lakom otthon😃 párom is szívesen segít a főzésben vagy a sütésben, mint írtam csak az édességek az én terepem/szerepem^^ Úgy hogy szívesen kipróbálunk új dolgokat is, de gyakran maradunk a megszokottnál. 😃 Mondjuk én veled is szívesen megosztom a receptjeinket🙈 mint tegnap is adtam ötletet-tippeket😃

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen.^^ Párod a só te a cukor. 😄 Biztos jól megértitek egymást a konyhában. Ő fűszerezi be az életed és édesíti meg a napjaidat. 🥰 Én is szívesen cserélek recepteket, de csak azokat, melyek nálam is beváltak.^^

      Törlés